sobota 2. listopadu 2013

Knižní inspirace XVIII.

Tentokrát jsem se pustila do velké výzvy. Napsat recenzi na Šťastnou knihu Barbory Šťastné... No, já vím, zní to úplně normálně, dokud se nedozvíte, že si jí autorka stoprocentně přečte... Samozřejmě - jak jinak u mě - chytl mě záchvat paniky. Co když to bude úplně špatná recenze? Co když si o mě Bára Šťastná bude myslet, že jsem úplná blbka? Sice na tyto otázky nemám jasnou odpověď, ale doufám... =)

Šťastná kniha - od autorky Šťastného blogu Barbory Šťastné. Možná vás taky napadne - není toho štěstí nějak moc? Tak vás chci ujistit, otevřete tu knížku, začtěte se a... Začnete přemýšlet, kde to štěstí vlastně je? A já doufám, že vám to taky dojde - je vlastně úplně všude!

Co mě na knížce velmi potěšilo a obšťastnilo, byla skutečnost, že v tom nejsem sama. V čem? V neschopnosti flirtovat (někdy i normálně mluvit) s muži. Také se místo toho láduju chlebíčky, vyprávím hlouposti a pak - pak se schovám. Také v tom, že na tělocvik jsem byla vždycky levá a vybijku hrála s rukama před očima a krčením se před míčem - a že mě žádný kapitán nechtěl do mužstva... Že když provádím jakoukoliv sportovní činnost, u které mě lidé vidí, dávám si do uší sluchátka nebo se aspoň tvářím, že nikoho neslyším a nevidím - ano, abych neslyšela posměšky puberťáků... (Bohužel, já jsem jim věkově ještě dost blízko a hlavně jako teenager vypadám - což mě v jejich očích hrozně snižuje)
Ale víte, co je na tom nejlepší? Že i přesto, že to autorka knihy neuměla a neumí s muži stejně jako já - stejně se vdala a má dvě milé a určitě krásné holčičky! =)

Kniha Báry Šťastné mě donutila se po celou dobu čtení usmívat. Také předčítat nahlas některé pasáže mamince. Vzpomínat. Úlevně vydechovat, že v tom nejsem sama. Mít radost z toho, že něco, narozdíl od autorky, umím (například pletení) a že spousta jiných věcí mi dělá problém (narozdíl od autorky).
Šťastná kniha je zkrátka plná štěstí. Ale přesně takového štěstí, kterého si sotva všimneme - toho běžného, každodenního. A taky toho štěstí, které trošku tajíme - jako třeba, že zrovna prší a proto můžeme celý den zůstat v posteli a číst si.

Musím přiznat, že jsem doteď o Šťastném blogu neměla tušení - ale po skvělé Šťastné knize - se stává jedním z mých oblíbených. A dočtu si všechny články! =)


Šťastná kniha
napsal: Barbora Šťastná
vydáno: 2013
ukázka: I když se mi navzdory všem neobratnostem podařilo se vdát, mindráku, že to s klukama neumím, jsem se nikdy nezbavila. Pokud jde o schopnost flirtovat, jsem na tom vlastně pořád stejně mizerně jako v osmnácti. Jestliže už se dostanu do situace, kdy by mohlo dojít k nezávazné výměně flirtujících replik - a pravda je, že se do takových situací dostávám poměrně zřídka - jestliže už tedy taková situace nastane, například u někoho doma na večírku, když si jdu do kuchyně nalít něco k pití a narazím tam na atraktivního cizího muže, probíhá to asi následovně:





Šťastnou knihu mi pro tuto recenzi laskavě poskytlo internetové knihkupectví martinus.cz. K zakoupení zde

Žádné komentáře:

Okomentovat